V okviru projekta Erasmus+ KA2 z naslovom SUIT “Sustainable Usage of IT Devices” je od 1. do 3. marca 2021 potekal virtualni dogodek. Po načrtu bi se morali srečati v Estoniji v kraju Rakvere, a nam žal razmere potovanja še vedno ne dopuščajo. Dogodka preko spleta se je udeležilo 73 dijakov in učiteljev iz treh držav, in sicer Nemčije, Estonije in Slovenije. Šolski center Nova Gorica so predstavljali dijaki 1. letnika Tehniške gimnazije ter profesorja Janko Harej in Tanja Ožbolt.
Dijaki so se prvi dan srečanja ukvarjali z vsebino projektnega modula “Digitalizacija in trajnost”. S pomočjo orodja TEAMS smo bili razdeljeni v 10 mednarodnih skupin, v kateri je bilo v povprečju 6 dijakov. Vsaka skupina je imela vodjo izmed dijakov ter učitelja mentorja.
Teme raziskovanja so bile zelo aktualne in zanimive: opredelitev digitalnega ogljičnega odtisa, neposredna in posredna poraba energije IKT naprav, kako različne države proizvajajo energijo, kakšno ravnovesje ogljikovega dioksida puščamo za seboj pri igranju video iger, raziskovanju na internetu, pošiljanju e-pošte in pretakanju, poraba platform socialnih medijev, proizvodnja in vzdrževanje bitcoinov idr.
Dijaki so morali medsebojno vzpostaviti komunikacijo, kar ni bilo najlažje, nato pa s skupnimi močmi razdeliti naloge ter organizirati raziskovanje. Komunikacija je potekala v angleškem jeziku. Razvijali so tudi digitalne spretnosti, saj je sodelovanje v celoti potekalo v digitalnem prostoru z uporabo različnih IKT orodij.
Drugi dan projektnega srečanja na daljavo se je začel z delavnico o ustvarjanju infografike z orodjem Canva. Po interaktivnem uvajanju ustrezne programske opreme so mednarodne ekipe imele priložnost skupaj ustvariti svoje prve infografike. Tu poseben izziv ni bila le uporaba novega informacijskega orodja, temveč tudi izmenjava mnenj in dogovarjanje v tujem jeziku v skupini. Poročanje o delu v skupinah ob koncu dneva je potekalo v #, kar se je zdela dijakom zabavno in poučno. Povratne informacije so bile zelo pozitivne.
Zadnji dan virtualnega dogajanja so dobili dijaki navodila, kako najbolje pripraviti skupinsko infografiko na temo, ki so jo raziskali. To sodelovanje je dijake pripeljalo do zelo intenzivnega dela ter jih vodilo k še boljšemu spoznavanju novega orodja in tudi medosebnih odnosov. Končni izdelki (infografike) so bili res odlični in so pričali o ustvarjalnem skupinskem delu.
Ponosni smo na timsko sodelovanje dijakov v skupinah, njihovo znanje, komunikacijske veščine in ustvarjalnost. Po treh dneh virtualnega druženja smo se že dobro spoznali, čeprav se z nekaterimi udeleženci sploh nismo videli. Veliko smo se naučili drug od drugega, še posebej pa o temi »Digitalizacija in trajnost«. Vsi se že veselimo srečanja v živo septembra v Estoniji ter decembra v Nemčiji.
Dogodek povzema film.
Zapisala Irena Četina